En sån som alla hatar, YES!

Idag fick jag jobb.
Ska bli en sån där som alla hatar. En sån som alla önskar skulle dö. En sån som irriterar, stör och upprör.
Jag ska bli telefonförsäljare.
Först blev jag glad, sen blev jag ännu gladare när jag ringde Malin. Sen blev jag lite mindre glad när jag kom på att Linnea var i London och att jag inte kunde ringa henne. Sen kom jag hem och blev lite mindre glad igen eftersom jag förväntade mig att alla skulle tycka att jag hade lyckats med världens prestation. Sen pratade jag med Anna i telefon och blev jätte glad.

Resten av denna kväll tittade jag på "Så ska det låta" med mamma och pappa.
Jag märkte att jag skrattade ovanligt mycket. Sen kom jag på att det var en sån kväll då jag skrattade bara för att om jag skulle sluta skratta så skulle jag gråta. Antingen eller liksom.

Min studentmössa har kommmit vilket får mitt hjärta att skutta till av glädje.
Snart. Mycket snart.
Jag längtar mycket till studenten även om den är djupt fruktad.
Men nu när jag har ett jobb som jag hoppas ska stanna kvar under sommardagarna så känns det lite bättre.
Men det är så jobbigt att föröska bli vuxen.

Kroppen på min gamba är klar.
Den är helt spektakulär.
Dem som vill kan få se den. :)

 - Sara


Kommentarer
Postat av: frida

"Jag märkte att jag skrattade ovanligt mycket. Sen kom jag på att det var en sån kväll då jag skrattade bara för att om jag skulle sluta skratta så skulle jag gråta. Antingen eller liksom."



det var exakt en sådan kväll igår. lite som att var fjorton år och tro att hela världen ska gå under på grund av allt och ingenting. det är så underligt sånt där.



fina, fina du!

2009-03-07 @ 14:02:45
URL: http://pulsurbalans.blogg.se/
Postat av: fiian

åh grattis till jobbet! :)

2009-03-07 @ 20:25:04
URL: http://gringo.blogg.se/
Postat av: sara

sara sara... du måste ta dig till örket och oss andra lantliga småkryp!



kan inte vi resa i sommar?

2009-03-16 @ 18:16:44
Postat av: sara

sara sara.

kom till örket i veckan, vi är så långt borta och jag vet inte riktigt vilka vi är längre.

en massa vin och BRA musik i min stuga snart vännen!

2009-03-16 @ 18:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0