are you happy or maybe just sad?

Lyssnar öronen ur mig på Mando Diaos nyaste album.
De lyckas alltid göra mig beroende.

Nu när alla mina jobbpass blivit avbokade, Linnea är i Italien, Hanna är i Paris&Barcelona, Laura jobbar, Sara jobbar, så har jag egentligen inte så mycket att ta mig till.
Dagarna flyter till ända utan att något händer, inte ens tid händer.
Dock är jag ganska bra på att inte göra någonting. Ligger och tänker i några timmar. Skriver lite i en bok jag fick av Linnea. Lyssnar på musik på en ipod jag aldrig förstod hur jag kunde vara utan. Lyssnar på pappas låtar. Läser en rad. Sen går jag och lägger mig plötsligt. Och då vet jag inte vad som hänt.
Fast denna sysslolöshet stör mig inte. Ibland smyger en känsla av tråkighet över mig, med för det mesta passar det mig ganska väl att inte behöva göra någonting.
I detta vakuum låter jag vädret styra mina känslor så att jag själv behöver känna något allvarligt. Jag låter solen göra mig mild och vinden blåsa upp mitt inre. Då stämmer också vardagen lite bättre ihop och jag kan förnöjsamt strunta i allt som ligger och bubblar under ytan. wow.


Och just det:
         
Jag har tagit studenten.                                                          Jag har firat midsommar.

Nu får jag se vad resten av denna sommar har att erbjuda.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ibland är det just det bästa som finns att göra absolut ingenting. Kanske för att man aldrig tar sig tid att göra det?

Och som svar på din Klangfråga; jag vill hemskt gärna dit, men börjar jobba alldeles för tidigt på söndagen. Därför kommer jag sitta ensam hemma med katten och glo på en dålig film på TV istället.. Men om du ska dit, får du lova att hälsa alla och speciellt den nyblivna piloten från mig! Glad sommar!

2009-06-26 @ 19:23:00
URL: http://luckcomeseasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0