Som sandkornen mellan fingrarna.

Om du håller sand för hårt så börjar det sippra ut mellan fingrarna.

Jag behöver andas.
Jag vill flyflyfly.    Precis som Fröken julie.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till och önskar att någon kunde berätta för mig vad jag ska göra.
Kan inte sluta tänka på andra liv, och världar. Önska
och      Längta.
Eller önska efter att längta?
Eller längta efter att önska?

Allting känns dämpat samtidigt som mitt inre brinner av förtvivlan.
Och var ska man lägga allt detta?
Dessa banala brinnande saker innom mig?
Ingenstanns att sätta mig ner.
Jag skulle vilja andas rent.

Kommentarer
Postat av: Miriam

fint.

2008-11-09 @ 20:18:43
URL: http://onthecreativeside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0