klorin

allting blir stadigare men aldrig tråkigt.
det känns bra.
och förvånande.
förvånande att allt är bra.
(som det egentligen aldrig är, men det dåliga är förträngt.
bortknuffat långt borta, övresmetat av sådant som gör mig lycklig.)

dock väntar jag på att knivarna ska falla. att allt ska gå i kras.
jag väntar så mycket att jag nästan letar.
letar efter minsta anledning att kossa eller bli krossad.
det bästa är att jag inte hittar den.



jag måste skänka en rad till människans bästa uppfinning: klorin
aldrig mer kommer ett vitplagg bli förstört av fläckar.
tack klorin.
-sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland är allting så underbart som det verkar. det behöver inte nödvändigtvis finnas en hake... :)
Ha ett underbart lov. kram!

2008-03-16 @ 15:28:35
URL: http://kerstinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0