Psaltaren 62:2-9

Bara hos Gud finner jag ro,
från honom kommer min räddning.
  Han är klippan som räddar mig,
  min borg där jag står trygg.
Hur länge ska ni ansätta mig,
samfällt storma an
  som mot en lutande vägg,
  en fallfärdig mur?
De har enats om att störta ner mig.
De älskar svek,
  med munnen välsignar de,
  men i sitt hjärta förbannar de.
Bara hos Gud finner jag ro,
från honom kommer mitt hopp.
  Han är klippan som räddar mig,
  min borg där jag står trygg.
Från Gud kommer min hjälp och min ära,
Gud är min tillflykt, min starka klippa
  Sätt alltid din lit till honom, du folk,
  öpnna ditt hjärta inför honom.
  Gud är vår tillflykt.



Ibland är allting sådär självklart.

Kommentarer
Postat av: Linnea

SARA DIN JÄVEL! Kom hem och krama mig, dansa genom natten med mig, drick vin med mig, prata om livet med mig. Jag behöver det..

2008-07-07 @ 10:40:13
URL: http://rentawreck.blogg.se/
Postat av: Anonym

javisst är det.

men i bland är det självklara det svåraste.

2008-07-13 @ 21:02:12
URL: http://kerstinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0