min kapsel och jag.

Min nydligen maskintvättade mobil fungerar igen!
Tjohej tjohå! Allting ställs till rätta!!
Och för att fira detta tappar jag bort min plånbok!
Tjohej tjo....
Skit också.

Undrar om det är möjligt att krypa in i en kappsel med ett bibliotek, en TV och en stor påse godis ett tag?
Ligga där och slippa allt jobbigt och bara lata mig till det yttersta.
Att få sitta där nöjd och onårbar.
Kanske sticka en halsduk och bygga en gamba, måla tavlor och skriva en bok.
Jisses så trevligt jag skulle kunna ha det.
Jag och min kapsel, min kapsel och jag.

Det lider mot höst.
Eller jag lider utan höst.
Jag försöker nosa fram den.
Lyssnar efter den i vinden, känner den i regnet.
När jag har hittat den ska jag linda in mig i vinrött och hoppa i lövhögar (kanske med min tysk).
Den kommande skolstarten är ett gott tecken. Då brukar alltid den sista solspörten komma och sen höst tätt efter.  och DÅ kan jag äntligen få lukta på dem förfallna träden.
 - Sara


Kommentarer
Postat av: Miriam

Åh, vad fint du skriver Sara! Jag vill också hoppa lövhögar och ha halsduk runt halsen.

2008-08-13 @ 16:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0