småleende med hjärnkaos

Myskvällen med Sara, Stefan, Laura och Toft blev mys. Det blev som det skulle. Det blev bra. Ioförsig så kom jag hem kvart i sju på morgonen jätte trött och väckte mamma, men det gjorde inte så mycket. Trots tacos, vattenpipor, kakor och andra distraherande saker lyckades mina tankar hela tiden flyktigt söka sig tillbaka till personer som nu har börjat uppta alldeles för mycket av min tanketid. Vet ej om detta är positivt eller inte, men att för mig själv sitta och mystiskt små le kan göra andra lite undrande. Jag vill ha undrande och inte undrande. Jag vill att folk ska öppna mitt huvud och titta ner i min hjärna för att där se alla tankar som cirkulerar runt, men jag vill samtidigt sätta på en blyhjälm för att för mig själv granska mina tankar. Frågan är bara vilket av alternativen jag vill helst. Har nu "blyhjälmat" mycket med även låtet ett litet litet kikhål finnas för att den som vill kunna se lite av det, ta del av allt och inget.


Är nu nästan officiellt en Mando Diao-tönt efter att ha nu i två dagar i sträck lyssnat på deras nyaste album "Ode to Ochrasy" om och om igen. Halva min dag igår gick ju trots allt till att ligga i sängen och lyssna mig tokig till dem. Fantasier om björn-den-snygge och lusten att dansa mig tokig är så lockande att jag även nu lyssnar på dem. Härligthärligt. Tycker att smaskiga björn och Company borde komma till närliggande stad i Skåne snart så att jag kan stå och beundra dem än en gång. Det vore bra, muy bien muy bien.

Ska snart sätta mig och utsätta min hjärna för misshandel, jo du, det är sant. Jag ska räkna fysik. Denna hatade fysiken som aldrig vill ge sig. Ingen fattar ju något av den! Inte ens super-Hanna och smarty-Linnea kan fixa det. Det måste vara något fel på boken, eller iaf på facit.

Men nu ska jag lida lite.


-sara


Kommentarer
Postat av: frida

"personer som nu har börjat uppta alldeles för mycket av min tanketid."
åh! vem vem vem är denne mystiske person? det känns som om jag inte har en aning om vad som händer i ditt liv längre... jag saknar dig!!

2007-09-13 @ 00:03:03
URL: http://pulsurbalans.blogg.se
Postat av: Linnea

jag håller på frida, jag vill också veta.
fast att jag har mina aningar..

2007-09-14 @ 18:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0