pipande mobiler och fönster-speglar.

Varför använder man ljud på sina knappar på mobilen? Jag blir helt tolkig på det. Är det för att veta att man just har tryckt på knappen? (som om man inte skulle veta det annars?!) Eller är det för att andra personer ska höra att man klickar på sin mobil? Men det är ju jätte idiotiskt, för det är väl ingen som bryr sig om det? Eller så gör man det nog bara för att jäklas med alla andra som får sitta och lyssna på alla pip.

Idag på bussen satt det nämligen en liten jobbig mobil nörd och frenetiskt tryckte på sina pipande mobilknappar. Jag fick lite lust att strypa personen men lyckligt vis tog mitt förstånd över och jag satt istället halva resan och knöt mina händer i ilska mot mobil-personen. Det var säkert en sån som hade ljud på knapparna bara för att jäklas, den lilla jäkeln.

Men jag kom över det någorlunda snabbt när jag istället kunde med nöje sitt och titta på en kille som stod och speglade sig i de genomskinliga väggarna på knutpunkten i Helsingborg, helt omedveten om att det satt en hel buss full med personer framför honom som studerade honom.

Stackars liten men det gjorde mig glad, för det såg så roligt ut.

Det är skönt att se andra personer göra samma misstag som man själv lätt gör.

Jag menar, hur många har inte stått och sett dum ut när de speglar sig i ett affärsfönster för att sen märka att det är tre personer som tittar tillbaka bakom glaset. Det konstiga är att man nästan alltid i alla fall måste göra den där sista "touchen" innan man går iväg från fönster-spegeln. Är det för att man är lite stolt av sig och vill visa att man inte bryr sig om de andra? Eller är det bara så att man är så pass ytlig att man "bara måste"? Eller så kanske man är en sån vänlig själ att man med glädje ger andra personer ett skratt för dagen, som den där killen på knutpunkten gjorde för mig. Jag tvivlar på det även om det är det som jag mest vill tro på.

Så man ska kanske, av ren vänlighet, gå ut på stan och gå till närmsta caféfönster och spegla sig? Bara för att göra andra glad...?

"Sätt ett leende på allas ansikten! Gå ut och spegla dig!!!"


-sara


Kommentarer
Postat av: mattis

hahaha! jag kan verkligen se dej sitta där på bussen lätt irriterad! jag tror det till och med kan vara så att personen inte vet hur man tar bort den funktionen. vad roligt om du hade böjt dej fram och "ursäkta, vill du att jag visar hur man gör knapparna ljudlösa?". en liten oskyldig hint liksom.. Puss på dej

2007-09-29 @ 11:07:04
URL: http://winningdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0