Medelålders krisen i sin värsta form.

En underlig dansfull kväll var det igår.

Jag, Linnea, Andreas, Olof, Emma och Emanuel åkte till Skurup (efter ett litet matstopp i Malmö) för att se Hanna och hennes underbara band, Shine (www.shinemusik.tk), på "Skurups Värdshus". Hannas föräldrar mötte oss där när vi, efter att ha virrat runt lite i Skurup, äntligen hittat dit. Direkt när vi kom in till denna lilla lokal, inrett med några bord och en bar, förstod jag vad folk menade med "medelålders krisen". Den blev plötsligt verklig för mig och den fanns överallt där . I varenda hörn och överallt på dansgolvet.

Dessa 40 år gamla så kallade vuxna människorna sprang runt som om de inte skämdes för nånting. De var aspackade och hade alldeles för små kjolar för sin ålder. De stod och knuffades som galningar när de gungade sitt fläsk på dansgolvet. De pratade alldeles för högt och skulle flörta och dansa med minst 95 % av alla i den lilla lokalen. Dessa bonnar (jag vet, lite magstark att säga för en som bor i Örkelljunga) var helt galna. Jag var minst sagt chockad.

Efter att vi hade trängt oss igenom folket och hittat ett litet bord att slå oss ned på kunde jag slappna av. Det tog dock inte lång tid tills även jag och Linnea stod på det lilla dans golvet och dansade för livet. Hanna var super snygg och bandet var fantastiskt bra.

Resten av kvällen bestod av en massa dans (både ute i regnet och inomhus), alldeles för lite vatten och att med stora ögon stirra på medelålders krisen i sin värsta form. Men det var kul, mycket kul och jag längtar redan till att få se dem igen.


Nu sitter jag nyduschad och nöjd på min säng. Nyduschad för att jag nyss anlände hem som en smutsig svettklump. Nöjd för att jag har godis, för att jag fick ett par orangea strumpbyxor av mamma, för att pappa fått en vana att lägga en "plopp" på min kudde när jag minst anar det, för att mamma nyss gav mig ett par gamla men snygga bruna engelska ridskor, för att jag snart ska hem till Emanuel och mysa med folket.

Lite onöjd är jag dock också. Onöjd för att jag äntligen har förstått att vi ska skriva labbrapporten i Biologin ensamma. D.v.s. att jag inte kan utnyttja Hanna och Linnea till det yttersta, attans.


Nu ska jag städa lite och vara lite mer nöjd.

-sara


Kommentarer
Postat av: Linnea

Att dansa i regnet slog allt annat. Det och Hanna!

2007-09-29 @ 16:09:31
URL: http://rentawreck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0