med syster i hand och klappande hjärta i brand.

Syster Malin är på besök från sitt lilla gömme i Helsjön. Det är faktiskt jätte mysigt. Vi var i Helsingborg idag för att gå på stan och fika. Köpte mig en liten mössa och ett nagellack. Malin lyckades som vanligt sätta sprätt på pengarna och kammade in en jacka, en klänning, en mössa och ett nagellack. Duktig syster yster. Har saknat henne och hennes tokerier. Mycket.

Var nyss ute med syster i det kalla kvälls vädret. Vi utmanade kylan och gick och köpte oss en glass vilket gjorde kassörskan lite undrande. När vi väl var ute och gick och tog upp våra "ute-och-gå" traditioner (d.v.s. sjöng och fnissade) kom jag och tänka på min klass. Min underbara super mysiga klass. Förlåt att jag tjatar men jag kan inte hjälpa det, den är ju så snuffe-nuffe-luffe-muffigt bra. Och bara tanken på den kommande fredagen då våra (vi i tvåan) klassföreståndare (Jan och Lotta) ska ordna lite mys vilket inkluderar fika och brännboll efter skolan och att vi (min klass) sedan ska hem till underbara snäll-Martin och mysa ger mig pirr av glädje i min mage. Mycket pirr. Jag blir bara så... så... så lycklig av det. Det går nog inte att uttrycka på något annat sätt (eftersom jag nu tvunget ska försöka mig på det).

Men tack alla. Tack och kram och puss på alla.


Andra storslagna händelser denna dag är att mitt internet visar "ansluten" fast med ett mycket tråkigt "signalstyrka: väldigt låg" efter. Men ändå, det har inte visat något alls på flera dagar och även om det faktiskt inte fungerar att använda internet så är det ju fint att datorn iaf försöker.


Har inte börjat plugga på de kommande proven vilket ger mig lite skuldkänslor men jag har ju faktiskt den redan utnötta anledningen: Men Malin är ju här. Ska kanske, verkligen kanske, ta upp en liten bok och lära mig lite snart. Kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0