Good Morning Herr Höst

Det är denna dagen. Det är denna dagen som jag kände den där riktiga, mysiga höst känslan. Det var underbart. När jag idag hoppade av bussen en timme tidigare än vanligt sken solen och spred sin värme medans det ändå fanns något kyligt i luften. Inte kyligt som i hemskt kallt utan den där kylan som gör att man blir lite kall om näsan men inte om resten av kroppen. Den mysiga kylan. Det luktade höst överallt och det gjorde mig så lycklig att jag nära inpå började skratta för mig själv.

Jag älskar hösten. Denna ljuva årstid med alla underbara färger. Löven blir orangea och röda så som även modefärgerna ändras till burriga varma färger. Det är så mysigt hur blåsigt och regnigt det än må vara. Sen går det ju inte heller att undgå att årets största dag infaller på hösten (ja, min födelsedag så klart). Och till de få som läser detta ber jag nu att lägga detta på minnet: 23 oktober.
Tack.

När jag snart (hoppas jag) har köpt något varmt att ha på fötterna och en redig halsduk att linda runt halsen lär inte heller den tidiga morgon promenaden mellan huset och bussen vara något hemskt kallt problem. Nemas problemas.



På torsdag blir det vår egen skolas "mode fotografering" för skolkläderna, Carlings och Gina Tricot (jag ska sminka INTE vara modell!!) efter det följer förmyskväll (= innan vi ska ha vår riktiga myskväll hemma hos mig den 13 oktober) hemma hos Hanna med (såklart) även Linnea.

Fredagen innehåller, som skrivet i ett annat inlägg, tvåans brännboll och fika och sen klassmys hemma hos Martin. Allt detta ska bli underbart och som grädden på moset uppmanade min egen lilla mor mig att strunta i stråkensemblen på fredag för att pappa inte skulle bli ledsen och sakna cellon de tre dagar som han då tvunget skulle behöva vara utan den. Behöver kanske lektionen men det är skönt att slippa släpa runt cellon genom halva skåne.


Resten av denna kväll kommer innehålla en massa kolföreningar av olika slag plus kolhydrater och andra jobbiga ting att plugga på (kemi provet coming up), cellonoter i tenorklav att övas in och en chokladkaka att ätas upp. Endast en liten god del av detta är det jag ser fram emot.

-sara


Kommentarer
Postat av: matilda

ååh jag saknar dej verkligen när jag läser det här! jag vill vara hos dej i skåne i höst! det hör liksom till hösten för mig! hoppas du mår jätte bra! det verkar så :) Puss och kram

2007-09-20 @ 21:32:51
URL: http://winningdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0