kylans ankommande och operans slaveri.

Det börjar bli allt kallare nu på morgonen och jag börjar nu min årliga tradition av vant-letande i huset. det innebär att jag vänder upp och ner på alla möjliga påsar i alla möjliga garderober och upptäcker en massa andra gamla saker som gör att jag blir sentimental och drömmer bort mig i minnen.
det är mysigt. det hör hösten till, det här vant-letandet.
men detta gör också att jag saknar mina syskon mer och mer eftersom 90 % av det jag hittar är, eller har varit, deras (och självklart är 80% av de där 90% Malin saker).
jag hoppas jag träffar dem snart igen även om min yngsta storasyster, Malin, har tagit åt sig den underbara uppfinningen Comviq Kompis och där med SMS:ar gratis till mig. tjoho.

jag både bävar och längtar inför helgen.
Redan på torsdag morgon startar eländet. då ska vi repa tills vi dör inför Operan (Dido och Aeneas) och då kommer även Syd Svenskan och ska skriva någon liten truddelutt om detta. På fredagen blir det samma trams bara att då tillförs den mycket bra saken "övernattning hos Linnea". det ska bli mys.
lördagen blir gen-rep för fulla rullar men senpå kvällen en "förfest" inför operan hos herr Emanuel som nästan alla i min kära klass ska till. det blir roligt även om vi kommer vara halvt utslagna på söndagen då det är ännu mer genrep och sen faktiskt de två showerna. mycket och göra, jajjamensan, jag hoppas bara på att det blir roligt och att Eva är snäll.

och jag vill avsulta med: hohohohohoho...ho... (alla opera inblandade personer förstår.)
och ett citat ur den bästa julkalendern någonsin (spökena på greveholm såklart):
"sängar är för mjukisar, jag ska sova på golvet. Det är coolt."
hihihihi, jag älskar det!

godnatt
-sara


Kommentarer
Postat av: Linnea

Harm's my delight!
Jag saknar dig, fast att vi bara varit ifrån varandra en dag!

2007-10-10 @ 19:43:30
URL: http://rentawreck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0