gråta av böcker.

Johan kan inte gråta av böcker.
jag förstår det inte.
jag gråter jämt av böcker.
Johan kan gråta av filmer, men inte böcker?
jag förstår fortfarande inte.
hur man kan gråta av en film men inte en bok?
filmer får mig att storböla också, det är inget att förneka. men när man läser en bok så blir det ju så mycket personligare på något sätt. i alla fall för mig.
böcker är ett skyddsnät för mig.
någonting jag kan gömma mig i. försvinna i.
att få koppla bort verkligheten och för en gyllene stund försvinna någon annan stans är underbart. jag kan ha missbrukat denna funktion. flytt allt för ofta ibland. men det är så lockande.
böckerna får mig att gråta så att jag slipper gråta av verkligheten. och jag älskar det.
det är väl därför som jag är den "Harry Potter" tönt som jag är.
dem böckerna är verkligen jätte bra att dyka ner i och försvinna. (tacktacktack)
och ibland behöver jag nog bara gråta.
men att gråta på grund av verkligheten kan vara för smärtsamt
det tär förmycket.
men det gör inte böcker.
så tack böcker. ni som räddat mig gång på gång. (tacktacktack)

nu ska jag nog gå och läsa.
kanske gråta.
det är nog bäst att jag gråter, lite för Johan också kanske.
godnatt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

läsa är bra, men gråta är banne mig lite bättre. fast jag kan hålla med johan lite, det är lättare att gråta till filmer.

2007-11-23 @ 23:12:57
URL: http://rentawreck.blogg.se
Postat av: f

åh, jag gråter också till böcker. och filmer. och teveserier och allt annat man kan gråta till... det är lite befriande!

2007-11-24 @ 00:07:55
URL: http://pulsurbalans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0