Världens lyckligaste bugerking.

Med en mångmiljonär, en professor i kvantfysik, en far och en syster satt jag idag på burgerking och skrev under ett kontrakt för ett gårdshus i LUND!
JAG SKA FLYTTA TILL LUUUUUUND!
JA! JA! JA! Äntligeeeen!
det är faktiskt sant!
det är ingen dröm (även om det verkar så).
en 45 kvadratsmeter stor 1,5a i centrala Lund, nyrenoverad.
Fantastiskt? JAA!
inget mer pendlande i 4h varje dag, ingen kurrande mage när man sitter och väntar på bussen bredvid pressbyrån och mcdonalds, inga sena kvällar då man pluggar tills gråten är nära bara för att man inte hunnit det innan, inget gå upp kl 5.30 och komma hem18.20, inget mer.
istället byts detta ut mot en lätt promenad hemför att för där mötas av en rar syster i vår simpla men mysiga boning. jag skrattar mig lycklig flera gånger om även om jag redan är rädd för grannarna som jag inte känner.
men det gör inget för jag bor i Lund.
(men inte enligt skånetrafiken, för jag vill ju ha mitt pendlar-kort i alla fall).
16 januari is the day.

Men jag har inte bara lagt tassarna på ett underbart gårdshus idag utan även en klänning, en plånbok, en spegel och lite rengöringskräm (till ära av Anna). Jag är stolt och jag är nöjd.
till ära av en annan person, nämligen min far, måste jag även nämna att han la sina små tassar på en alldeles egen Gibson gitarr idag som han nu (till allas förskräckelse och irritation) sitter och spelar på medans han tittar på TV. Men att han är lycklig gör mig lyckligare. gitarren är galet bra och snygg. hej hå.
mitt största problem är nu var jag skafå tag på en cello eftersom jag har lånat pappas förut. men det är ju lite svårt att göra när cellon befinner sig i Örkelljunga och jag i Lund.
men strunt samma för jag är fri, lycklig, lundabo och fattig!

LYCKA ÅT VÄRLDEN!

Kommentarer
Postat av: Limpopo

JAAAAAAAAAAAAAA :D jag är så glad för din skull!!!

2007-12-30 @ 20:51:24
URL: http://marialinnstenius.blogspot.com
Postat av: frida

oh kära nån! i lund? åh, vad gosigt! hoppas allting blir bäst. det lär det ju bli! PUSS FINA!

2008-01-03 @ 03:07:16
URL: http://pulsurbalans.blogg.se
Postat av: Mattis

SARA! Det är ju helt underbart! nu måste vi prata känner jag. en sån här sak vill man inte missa om att höra alla detaljer! jag saknar dig så himla mycket. så fort jag tänker på dig påminns jag om hur längesen det var vi pratade och då blir jag ledsen. fast ändå glad av att tänka på hur du skuttar runt på buckelstenarna i Lund! jag saknar brevväxlingen! kan jag inte få din nya adress sen, ger du mig en andra chans att vara en bra brevskrivare?
ååh äntligen händer detta :)
DET ÄR DIN TUR NU - VINDEN HAR VÄNT!
puss på dig

2008-01-09 @ 19:40:06
URL: http://winningdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0