and so this is christmas?

jag börjar nästan lyfta på stenarna. för jag har letat ett bra tag nu.
var är min jul?
ingen snö, inte ens kyla.
och jag som brukar stolt predika om att kyla är onödigt utan snö. men nu, när julen snart är här och det fortfarande är allt för många plusgrader ute, så skulle det inte skada med lite kyla. även om det inte är någon snö. jag tror, eller hoppas, att detta skulle skänka lite mer julkänsla.
men visst. jag tror julkänslan förstärks lite när vi släpat in granen och hittat alla juprydnader och gjort det mysigt här. då kanske den smyger sig fram. men kan ju alltid hoppas.

hela familjen är samlad och jag får lust att skänka ett leende till varje individ pga detta. gör mig altid lika glad att se bror och systrar sitta nerkurade i sofforna och skratta. vi. tillsammans. undrar om något kan skänka mig så mycket glädje som dem?
tror dock att jag kommer töntigt nog sakna skolan, som vanligt. och JAG VET att det är "bara" två veckor som jag kommer att ha lov, som jag inte kommer att kunna träffa härliga NV06A. men det är i alla fall en liten prick av saknad inom mig. fast mest tror jag att det beror på Hanna och Linnea som jag nu inte kommer kunna träffa var dag även om vi kommer träffas.
klart vi kommer. och så finns det ju sådna där morderneniteter som telefoni.
men det är ínte samma sak.
jag vill kunna sitta och mysa med mina två underbara på Lunds härliga caféer och prata om allt och inget. och jag fasar att allt för få lovdagar kommer att skänkas till detta.

och ingen trosa detta lov. inga kära återseenden med kära personer.
varför? jo, jag har ju så mycket annat och göra, som vanligt. fast jag vet knappt vad det är som jag har och göra. Nyår? jo, jag har ju uppbokningar då. men liksom.. ja. hm.. vad mer? syskon har jag ju här på besök också. och sen? plugg, jo det kart. inte skulle kära Lars-Erik Larsson lämmna oss utan plugg över ett lov, det skulle ju helt enkelt vara skandalöst. nej men jag vet inte. allt och inget får man väl kanske säga. allt och inget.


men nu ska jag skänka huset jul genom att ta en tripp och köpa en gran.
kanske ta och tänka ut "vad en god jul är för mig". det är väl antagligen att göra upp planer för att brutalt mörda min så extremt jobbiga och töntiga rektor. eller i alla fall bränna upp hennes tal.
så..
eh..
God Jul, eller på sätoftiska: Luj dog.
sara

Kommentarer
Postat av: Linnea

jag fick faktiskt lite mer julkänslor av att läsa detta mysiga inlägg! tack saris! du är så bäst.

2007-12-22 @ 15:06:09
URL: http://rentawreck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0